Social
  • RSS feed
  • Twitter
  • Facebook
 

Ondergewaardeerde Liedjes


Jon Bellion – JT

Muziek is een van de beste dingen om je door het leven heen te slepen. Het nummer dat ik heb gekozen is JT van zanger-tekstschrijver Jon Bellion. Het is nieuw maar ook nostalgisch, het heeft alles om een wereldhit te worden, maar het voelt ook alternatief en apart. Het raakt me op een blije en een sombere manier.

Ja, dit nummer heb ik de afgelopen tijd grijsgedraaid en ik vind het fantastisch. Jon zingt over de weg naar succes die hij heeft afgelegd en hij vindt dat hij nu alle reden tot het vieren van dat succes heeft. JT is geschreven door Jon zelf, samen met Travis Mendes, Mark Williams en Raul Cubina. Bellion laat z’n gevoel voor tekst blijken, zo vertelt hij dat hij door zijn muziek kan genieten van extravagante vakanties in Griekenland (Greece). Hij zegt echter dat hij niet John Travolta bedoelt, waarmee hij een referentie maakt naar diens rol in de film Grease. Zoals gezegd heeft JT alle ingrediënten om een enorm grote hit te worden maar het is ook zo mooi, alternatief en creatief dat het niet simpelweg een mainstream hit mag zijn. Op YouTube stromen de luisteraars wel aardig binnen maar in Nederland heeft JT niet veel aandacht gekend.

Jon Bellion werd geboren in 1990 en heeft inmiddels twee albums uitgebracht: The Human Condition en Glory Sound Prep. Ook werkte hij samen met onder meer Eminem, Cee Lo Green, Christina Aguilera, Maroon 5 en Rihanna. Nu ben ik van de laatste absoluut geen fan omdat haar vocale kwaliteiten live – waar de studio geen trucjes kan uithalen – ver ondermaats zijn, maar in de muziekindustrie is het toch niet de minste om mee samen te werken. Op Glory Sound Prep is niemand minder dan Quincy Jones te horen op Mah’s Joint. Als we meer moois zoals JT mogen verwachten zal ik zeker naar Jon Bellion’s muziek blijven luisteren.

 
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.