De sound was hetzelfde, de naam was nagenoeg hetzelfde, maar toch was het hem niet. Josh Wink, de Amerikaanse DJ die klassiekers als A Higher State Of Consciousness en Don’t Laugh (als Winx) op zijn naam schreef, had zelfs helemaal niets van doen met dit project.
Yosh presents Lovedeejay Akemi wás er begin 1996 opeens. Niet uit Japan zoals de hoes en de naam wellicht zouden doen vermoeden. Nee, zowel Yosh áls de Lovedeejay waren gewoon Jos Rozenboom, uit de Hollandse klei getrokken. It’s What’s Upfront That Counts kwam de Nederlandse Top 40 binnen maar leidde daar een kort, vrij roemloos bestaan. De hoogste notering was plek 32 en na drie weken was het plaatje alweer uit de charts verdwenen. Ook in andere landen kon het commercieel geen potten breken.
Een clubhit werd het wel. En dat wilde hij nog eens dunnetjes over doen toen hij met de remixes opnieuw de hitparades trachtte te halen. Dat lukte echter alleen in Engeland. Met The Screamer sloot hij zijn carrière af.
Hoewel… Wanneer je diep in de krochten van Spotify zoekt, lijkt het erop dat hij in 2015 zijn carrière weer heeft opgepakt en meerdere singles en albums heeft uitgebracht. Maar of dat dezelfde Yosh is, blijft de vraag. Want volgens de streamingdienst heeft hij inmiddels ook een aantal hiphopnummers op zijn naam staan (onder andere Debut). En dat is op zijn minst een vrij ongebruikelijke zijsprong, zeker als je zelf volop ándere albums aan het maken bent. De melding ligt inmiddels bij Spotify.