Het begon met een gedeelde frustratie. En we bleken niet de enigen die geen chocola konden maken van de voorselectie die Radio 2 maakte voor de Top 2000: nog nooit kreeg een blog op Ondergewaardeerde Liedjes zo veel bijval.
Toen gebeurde er dit:
Zo gezegd, zo gediggie-daan. Voordat we het wisten waren we met een man of tien data aan het inkloppen in een Google Docs-bestand. Allemaal liedjes die toch op zijn minst de keuzelijst van de Top 2000 hadden moeten halen.
Hoe cliché het ook mag klinken, de Snob 2000 is een voorbeeld de allergrootste kracht van social media. Mensen die elkaar vinden in een gezamenlijke missie en daar iets mee doen. In dit geval in de vorm van een alternatieve lijst voor de Top 2000.
Meer weten over de ontstaansgeschiedenis? Kom dan woensdag 20 februari naar Den Bosch. Tijdens Social Media Club Den Bosch (SMC073) vertel ik het verhaal achter deze lijst. Het toverwoord: serendipiteit – oftewel, hoe je bij wijze van toeval iets moois tegenkomt, waar je niet eens naar op zoek was. En wat niet had gekund zonder social media.
Inschrijven kan nog, en wel hier!